Munkaidő nyilvántartás készítés több munkatársra és több hónapra. Készíts egyszerűen munkaidő nyilvántartást! Nyiss meg egy üres Excelt, és csináld velem. (A linkre kattintva eléred a videós útmutatót.)
Az adatrögzítéshez használhatod a Tab-Enter kombinációt. Az A1 cellába írd be, hogy ‘Név’, és majd a konkrét munkatárs nevét a B1 cellában add meg. Pl. Tóth Gizi. Illetve írd be, hogy melyik osztályon dolgozik. Gizi a pénzügyön dolgozik. A harmadik sorba írd oda, hogy melyik hónapra vonatkozik a munkaidő nyilvántartás. Ez most legyen a február. Legyen 2022. február. (A pont miatt nagy betűre vált az Excel, ezt ilyenkor a szerkesztő lécen tudod javítani.)
Munkaidő nyilvántartás adatok
Egy sor maradjon ki, és jöjjenek az adatok. Kezdd a fejléccel:
- Nap
- Érkezés
- Ebédidő kezdete
- Ebédidő vége
- Távozás
Tehát egy napra 4 időpontot tud megadni a kolléga. Mikor jött, mikor ment, és közte az ebédidőt.
Kezdd el a napokat felsorolni február 1-gyel, és utána a kitöltő opció segítségével húzd le egészen a hónap végéig. Maradhatnak a napok felsorolva, és színnel jelölheted a szombat-vasárnapot. Vagy a kitöltési opcióknál választhatod, hogy csak a hétköznapokkal töltse ki az Excel .
Jelöld ki az üres cellákat, és formázd meg ‘Idő’-re. Így, ha beírsz egy értéket pl. a B6-os cellába azt, hogy 8:30, akkor az valóban úgy is fog megjelenni, mint időpont. Ha zavarnak a végén a másodpercnél megjelenő nullák, akkor újra formázhatod a tartományt. A Ctrl-1 Cellaformázásnál találsz extra opciókat az időpontokhoz, így olyat is, ami csak az óra-percet tartalmazza.
Add meg, hogy 12:30-kor kezdődik az ebédszünet, és 13:10-ig tart, a távozás pedig 17:22-kor volt. Így lehet a következő oszlopban a munkaidőt is számolni.
Munkaidő számolása
Számold ki, hogy hogyan alakult a munkaidő, ez egy egyszerű kivonás lesz. Egyrésztről a távozási időből vond ki az ebédidő utáni kezdő időpontot, majd add hozzá az előző időtartalmat, ahol szintén a nagyobb időből vond ki a kisebb időpontot.
Az Excel felismeri, hogy időpontokról van szó, ezért automatikusan itt is idővel formázza az értéket. Ha megnézed a számformátumnál, akkor látszik, hogy számként 0,34. Mivel 1 nap számít 1 egységnek, a 8 óra, az körülbelül az egy harmada, ezért látod a 0,34-et.
A képletet másold le a táblázat aljáig. Amíg nincsenek megadva az időpontok, addig a munkaidő 0-át mutat.
Munkaidő nyilvántartás több munkatársnak
Hogyan tudod az elkészült munkaidő nyilvántartást másolni a többi kolléga számára is.
Ha a fülön jobb klikkkel kattintasz, akkor az Excel felajánlja az ‘Áthelyezés vagy másolás’ opciót. Itt pipád be azt, hogy ‘Legyen másolat’. Akár meg is adhatod, hogy pontosan hová szeretnéd az új munkalapot tenni.
A másik lehetőség, hogy az egeret használod. Ha munkalapon belül szeretnél másolgatni, akkor az egérrel is megteheted. Egyszerűen tudod a munkalapok sorrendjét az egérrel változtatni. Ha másolatot szeretnél készíteni, akkor az egér húzásával egy időben nyomd meg a Ctrl gombot is, és akkor rögtön elkészül a másolat.
Például a munkalapokat elnevezheted a kollégákról, sima duplakattal el tudod végezni az átnevezést.
Következő hónap
A 2. (alsó) videóból megtudhatod, hogy a fájl másolása után hogyan lehet egyszerre módosítani a füleket. (Ha inkább olvasnád, akkor kattints a linkre.) Így gyorsan végezhetsz akár több tucat munkaidő nyilvántartás szerkesztésével.
De használhatsz éves sablont is, ahol a hónapokra szűrhetsz.