Az Adatelemzés pivot workshop feltételezi, hogy már van ismereted az Excelről: érted az olyan fogalmakat, mint cellák, munkalapok, szumma, átlag, darab, gyors értékek, gyorsbillentyűk. Emellett különösen fontos, hogy legyen tapasztalatod a diagramkészítésben, szűrésben, mert ezekre épül a workshop anyaga.

Teszteld magad
Itt találsz egy feladatsort, ennek segítségével ellenőrizheted a tudásod:
További ráhangolódásként ajánlom ezeket a cikkeket:
Általános szempontok a táblázatokhoz, adatgyűjtéshez
A gyors adatelemzés a jól felépített adatbázisoknál kezdődik.
Gyűjtsd helyesen az adatokat, azaz ne „mátrixosan”, hanem „adatbázisosan” : egy listában, könnyen szűrhető formában.
Ehhez nagy segítség a „Táblázat formátum”:
A Táblázatokban Szeletelőket is használhatsz, ami megkönnyíti az adatok szűrését. (Kattints a linkre, és nézd meg ezt a videót is.)
A „Táblázatok”, adatbázisok előnye, hogy például a „csoportos” elírásokat könnyebb megtalálni, javítani. (Persze az „egyedi” hibákat itt is bogarászni kell, de erre ráérsz később is – a struktúra már összeállt. )
Íme 5 szempont, hogy mire figyelj, amikor elkezded az adatokat egy nagy listában gyűjteni
Használd az Excel ‘Formázás táblázatként’ funkcióját
Szűrés, sorbarendezés
A szűréssel (megadott kritériumok szerinti szűkítéssel) pár kattintással hozzájutsz a keresett adatokhoz és információkhoz. A „gyors értékek” segítségével pillanatok alatt leolvashatod az összesített értékeket.
A szűrés a pivot tábla (kimutatáskészítés) alapja, ugyanis pár kattintással táblázatba rendezheted a fontos mutatószámokat. Fontos, hogy először a szűrést teljesen értsed, mert úgy a pivot is könnyen menni fog.
Hogyan kell az adatokat sorba rendezni?
Hogyan használd a szűrést az információ kinyerésére?
Ismered ezt az 5 szűrő trükköt?
Mi az a pivot tábla?
A pivot tábla, vagy magyarul kimutatás készítés az Excel beépített elemző funkciója. Pár kattintással összesítheted az adataidat. Az adatelemzés pivot workshop alatt számos hasznos pivot trükköt fogsz tanulni, és egységesen fogod látni a témát.
Nem szükséges pivot tábla előzetes ismerete, de mindenképpen hasznos, ha előre megnézed ezt a videót:
Milyen Excel kell a pivot workshopra?
Kérlek, ellenőrizd, hogy milyen Excel verzió van a gépeden, és próbálj meg minél újabb verzióval érkezni. Folyamatosan fejlesztik a kimutatás és a diagram funkciókat, ezért minimum 2010-es, de inkább újabb verzió javasolt.
Ne felejtsd el a workshopra a saját laptopodat (valamint egeret, töltőt) hozni. Mivel munka közben sok billentyűkombinációt fogunk nézni, a kényelmesebb munkáért érdemes (külön) billentyűzetet is hozni.
Kezdj el gyorsbillentyűket tanulni és használni
Ehhez itt találsz segítséget: 55 billentyűkombináció
